Вітаю Вас Гість!
Субота, 27.04.2024, 04:45
Головна | Реєстрація | Вхід | RSS

Категорії розділу

Це цікаво прочитати [7]
Цікаві та корисні матеріали
До конспекту [0]
Матеріали які можна додати до конспектів уроків
Методична та виховна робота [1]
Матеріали до виховної та методичної роботи з інформатики
Планування [0]
Про навчальні програми, календарен та поурочне планування

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Форма входу

Наша кнопка

Не забудьте розмістити нашу кнопку на Вашому сайті!
Сайт для підтримки вчителів інформатики


Друзі сайту

Сайт Старосалтівської гімназії Kачественный сервер шаринга, Большой выбор пакетов, Предложение для диллеров, Доступные цены http://shara.tv

Пошук

Користувальницький пошук

Наше опитування

Євроінтеграція?
Всього відповіли: 194

Банк ONLINE

Каталог статей

Головна » Статті » Це цікаво прочитати

Наукові турніри з фізики, математики, хімії
Дуже популярними серед активної молоді стали наукові турніри. Що ж відбувається на цих турнірах? Збирається юна наукова еліта. Обдаровані діти, відмінники та призери олімпіад змагаються між собою. Ведеться полеміка, виступають доповідачі, опоненти, рецензенти. Їм задають запитання, а вони викручуються з ситуацій. Дуже важко іноді буває протистояти аудиторії, яка володіє знаннями високого рівня, знає те що й і ви, та намагається завести вас в «глухий кут», а ви маєте довести правоту власної думки.

Дуже цікаво спостерігати за битвою інтелектуалів. Самому доводилось бувати і на турнірах юних фізиків, математиків, біологів, хіміків, економістів, причому в деяких бував і учасником, виступав у ролі рецензента і опонента. Зараз хочу допомогти майбутнім учасникам, надати шаблони доповіді для усіх учасників: опонентів, рецензентів, доповідача. Почнемо з класичної доповіді та ролі – Доповідача.

Я не розглядатиму якусь конкретну тему, адже ці шаблони мають знайти місце у доповіді кожного учасника. Відповідно до схем оцінювання оцінюється

реальність на практиці,

приклади розв’язків, або приклади вирішення вами поставленої проблеми, або розв’язків задач, якщо це стосується теоретичної частини. Можна розпочати з таких слів:

Отже, розв’язуючи запропоновану задачу, ми розглянули …

Було б чудово, як би у вас в доповіді зустрічались вирази такого зразка

- Довели, що це можливо на практиці;

- А також навели приклади…

На цьому роль доповідача (того хто розказує, як ви вирішували поставлену задачу) закінчується.

Наступним виступає опонент. Використовуючи молодіжний сленг можу сказати, що ваша задача полягає в тому, щоб завалити доповідача. Показати неправильність вирішення поставленої задачі.

Опонент

- Відзначає позитивні та негативні моменти розв’язку задачі запропонованої доповідачем;

- Дає критичні зауваження до доповіді.

- Ставить запитання, які характеризують основні недоліки.

Оскільки мені доводилось бувати в ролі опонента, щоправда там мені не вдалося розповісти про свій Освітній Інтернет портал http://referatwm.ru, але все одно враження позитивні, то я розповім детальніше і наведу широкий приклад шаблону доповіді для опонента.

Можна розпочати так:

Ми виражаємо доповідачеві подяку за подане розв’язання цієї складної, але цікавої задачі. Доповідач здійснив значну роботу по підготовці. Доповідь була проілюстрована, наочні матеріали представлені в логічній послідовності.

Важливий той факт, що в доповіді досить чітко описано модель розв’язання та дано відповіді на питання, умови задачі.

Однак не зважаючи на досить високий рівень доповіді у нас виникли деякі питання і критичні зауваження.

…………………..

…………………..

Отже, незважаючи на удавано високий рівень доповіді, у розв’язанні наявні значні недоліки. Чекаємо полеміки, щоб з’ясувати всі питання і зауваження.

Про роль рецензента я теж розповім детальніше, бо доводилось і в цьому руслі себе випробувати. І так основною характеристикою рецензента є управління і контроль. Він

- дає коротку характеристику обом виступам;

- вказує наскільки якісно Доповідач і Опонент упорались із своєю роллю;

- може частково опанувати (якщо опонент не справляється ).

Багатьом може показатись ця роль легкою, але насправді – це не так. Адже потрібно запам’ятати помилки обох, оцінити виступи, переконати аудиторію в тому, що двоє і доповідач і опонент не праві. Я починав доповідь за шаблоном, який викладаю на освітньому Інтернет порталі referatwm.ru безкоштовно для перегляду та скачування.

Я, як рецензент, дякую Доповідачеві і Опоненту за їх якісні виступи і полеміку.

У відповіді Доповідача я відзначив як позитивну рису детальний візуальний супровід, що підвищило рівень сприйняття.

Доповідач спробував розкрити всі питання, про які йшлося в умові, (чіткий опис), однак не запропонував способів управління і контролю.

Однак, розгляд питань не згаданих в умові, відвернуло увагу … Опонент відмітив ці недоліки.

Як доповідач, так і Опонент, на нашу думку виявили досить глибоке знання предмета задачі.

Опонент (або доповідач) у чудовому стилі і цілком коректно показав найслабкіші місця і помилки в доповіді і поставив доречні запитання.

Під час полеміки обидва її учасники проводили дискусію розпочату Опонентом, були тактовні.

МОЖНА НАВПАКИ:

За підсумками виступів опонента і Доповідача ми вважаємо, що Доповідач майже цілком упорався із своїм завданням, доповідач намагався нітрохи не менше, але приховати очевидні прорахунки в розв’язанні не зумів.

Я не можу собі дозволити залишити ці питання без обговорення і тому ставлю запитання обом (…………..).

Такі шаблони я рекомендую використовувати на свій розсуд, всіляко їх переробляти, адже цілком ймовірно, що до турніру готуєтесь не лише ви, а й ваші конкуренти, буде досить не приємно, якщо ви відповідатимете за моїм шаблоном, а потім відповідатиме опонент чи рецензент, за це знімаються бали, я навів приклад тут лише для наслідування, а не повного копіювання. Не забудьте залишити коментар до цієї публікації.

За матеріалами Освітнього порталу


Джерело: http://referatwm.ru/news/naukovi_turniri_z_fiziki_matematiki_khimiji/2010-07-03-249
Категорія: Це цікаво прочитати | Додав: Azitin (22.07.2010) | Автор: Андрій Скорбатюк W
Переглядів: 3021 | Рейтинг: 1.5/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]