Це цікаво прочитати
[7]
Цікаві та корисні матеріали
|
До конспекту
[0]
Матеріали які можна додати до конспектів уроків
|
Методична та виховна робота
[1]
Матеріали до виховної та методичної роботи з інформатики
|
Планування
[0]
Про навчальні програми, календарен та поурочне планування
|
Головна » Статті » Це цікаво прочитати |
Дуже популярними серед активної молоді стали наукові турніри. Що ж відбувається на цих турнірах? Збирається юна наукова еліта. Обдаровані діти, відмінники та призери олімпіад змагаються між собою. Ведеться полеміка, виступають доповідачі, опоненти, рецензенти. Їм задають запитання, а вони викручуються з ситуацій. Дуже важко іноді буває протистояти аудиторії, яка володіє знаннями високого рівня, знає те що й і ви, та намагається завести вас в «глухий кут», а ви маєте довести правоту власної думки. Дуже цікаво спостерігати за битвою інтелектуалів. Самому доводилось бувати і на турнірах юних фізиків, математиків, біологів, хіміків, економістів, причому в деяких бував і учасником, виступав у ролі рецензента і опонента. Зараз хочу допомогти майбутнім учасникам, надати шаблони доповіді для усіх учасників: опонентів, рецензентів, доповідача. Почнемо з класичної доповіді та ролі – Доповідача. Я не розглядатиму якусь конкретну тему, адже ці шаблони мають знайти місце у доповіді кожного учасника. Відповідно до схем оцінювання оцінюється реальність на практиці, приклади розв’язків, або приклади вирішення вами поставленої проблеми, або розв’язків задач, якщо це стосується теоретичної частини. Можна розпочати з таких слів: Отже, розв’язуючи запропоновану задачу, ми розглянули … Було б чудово, як би у вас в доповіді зустрічались вирази такого зразка - Довели, що це можливо на практиці; - А також навели приклади… На цьому роль доповідача (того хто розказує, як ви вирішували поставлену задачу) закінчується. Наступним виступає опонент. Використовуючи молодіжний сленг можу сказати, що ваша задача полягає в тому, щоб завалити доповідача. Показати неправильність вирішення поставленої задачі. Опонент - Відзначає позитивні та негативні моменти розв’язку задачі запропонованої доповідачем; - Дає критичні зауваження до доповіді. - Ставить запитання, які характеризують основні недоліки. Оскільки мені доводилось бувати в ролі опонента, щоправда там мені не вдалося розповісти про свій Освітній Інтернет портал http://referatwm.ru, але все одно враження позитивні, то я розповім детальніше і наведу широкий приклад шаблону доповіді для опонента. Можна розпочати так: Ми виражаємо доповідачеві подяку за подане розв’язання цієї складної, але цікавої задачі. Доповідач здійснив значну роботу по підготовці. Доповідь була проілюстрована, наочні матеріали представлені в логічній послідовності. Важливий той факт, що в доповіді досить чітко описано модель розв’язання та дано відповіді на питання, умови задачі. Однак не зважаючи на досить високий рівень доповіді у нас виникли деякі питання і критичні зауваження. ………………….. ………………….. Отже, незважаючи на удавано високий рівень доповіді, у розв’язанні наявні значні недоліки. Чекаємо полеміки, щоб з’ясувати всі питання і зауваження. Про роль рецензента я теж розповім детальніше, бо доводилось і в цьому руслі себе випробувати. І так основною характеристикою рецензента є управління і контроль. Він - дає коротку характеристику обом виступам; - вказує наскільки якісно Доповідач і Опонент упорались із своєю роллю; - може частково опанувати (якщо опонент не справляється ). Багатьом може показатись ця роль легкою, але насправді – це не так. Адже потрібно запам’ятати помилки обох, оцінити виступи, переконати аудиторію в тому, що двоє і доповідач і опонент не праві. Я починав доповідь за шаблоном, який викладаю на освітньому Інтернет порталі referatwm.ru безкоштовно для перегляду та скачування. Я, як рецензент, дякую Доповідачеві і Опоненту за їх якісні виступи і полеміку. У відповіді Доповідача я відзначив як позитивну рису детальний візуальний супровід, що підвищило рівень сприйняття. Доповідач спробував розкрити всі питання, про які йшлося в умові, (чіткий опис), однак не запропонував способів управління і контролю. Однак, розгляд питань не згаданих в умові, відвернуло увагу … Опонент відмітив ці недоліки. Як доповідач, так і Опонент, на нашу думку виявили досить глибоке знання предмета задачі. Опонент (або доповідач) у чудовому стилі і цілком коректно показав найслабкіші місця і помилки в доповіді і поставив доречні запитання. Під час полеміки обидва її учасники проводили дискусію розпочату Опонентом, були тактовні. МОЖНА НАВПАКИ: За підсумками виступів опонента і Доповідача ми вважаємо, що Доповідач майже цілком упорався із своїм завданням, доповідач намагався нітрохи не менше, але приховати очевидні прорахунки в розв’язанні не зумів. Я не можу собі дозволити залишити ці питання без обговорення і тому ставлю запитання обом (…………..). Такі шаблони я рекомендую використовувати на свій розсуд, всіляко їх переробляти, адже цілком ймовірно, що до турніру готуєтесь не лише ви, а й ваші конкуренти, буде досить не приємно, якщо ви відповідатимете за моїм шаблоном, а потім відповідатиме опонент чи рецензент, за це знімаються бали, я навів приклад тут лише для наслідування, а не повного копіювання. Не забудьте залишити коментар до цієї публікації. За матеріалами Освітнього порталу
Джерело: http://referatwm.ru/news/naukovi_turniri_z_fiziki_matematiki_khimiji/2010-07-03-249 | |
Переглядів: 3022 | Рейтинг: 1.5/2 |
Всього коментарів: 0 | |